1 kwietnia wszedł obowiązek raportowania do ZSMOPL

Co to jest ZSMOPL?

Zintegrowany System Monitorowania Obrotu Produktami Leczniczymi to system teleinformatyczny, którego zadaniem jest przetwarzanie danych związanych z obrotem produktami leczniczymi. Na podstawie wiarygodnych i aktualnych danych jednostki takie jak Ministerstwo Zdrowia czy Główny Inspektorat Farmaceutyczny będą mogły efektywnie realizować politykę lekową państwa, a tym samym dbać o dobro pacjentów.

Od 1 kwietnia 2019 roku wszystkie podmioty, które prowadzą obrót produktami leczniczymi, środkami spożywczymi specjalnego przeznaczenia żywieniowego lub wyrobami medycznymi są zobowiązane do przesyłania elektronicznych raportów do Zintegrowanego Systemu Monitorowania Obrotu Produktami Leczniczymi (ZSMOPL).

Jak podłączyć się do ZSMOPL?

Aby wysyłać raporty, należy podłączyć się do systemu ZSMOPL. To bardzo proste. Wystarczy:

  1. Założyć konto na platformie P2
  2. Złożyć wniosek o rejestrację konta w ZSMOPL
  3. Zaimportować do ZSMOPL certyfikat niekwalifikowany służący uwierzytelnieniu komunikatów

Jak założyć konto w systemie P2? Film instruktażowy.

Jak założyć konto w systemie P2? Film instruktażowy. (plik PDF)

Pliki do Pobrania