Nowa funkcjonalność w RPWDL 2.0: płatności elektroniczne

Centrum e-Zdrowia uruchomiło płatności elektroniczne w systemie Rejestru Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą (RPWDL 2.0). Jest to kolejny krok w rozwoju usług CeZ, który ma na celu ulepszenie doświadczeń użytkowników.

W CeZ stawiamy na rozwój usług, które są przede wszystkim bezpieczne i praktyczne. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom, wprowadziliśmy płatności elektroniczne w RPWDL 2.0, aby załatwianie formalności było teraz znacznie szybsze, prostsze i wygodniejsze. To realna oszczędność cennego czasu i gwarancja szybkiego księgowania wpłat.

Czy każdy użytkownik może skorzystać z tej możliwości?

Uruchomienie tej opcji płatności jest dobrowolne i zależy od decyzji organu rejestrowego. Wciąż będzie również możliwe dodanie potwierdzenia za wniesienie opłaty w dotychczasowy sposób.

Jak organ rejestrowy może uruchomić płatności elektroniczne w RPWDL 2.0?

Organy rejestrowe, które chcą również skorzystać z tej formy powinny wykonać trzy proste kroki, które opisaliśmy w wysłanym 05 czerwca mailingu.

Jakie korzyści przyniesie to organom rejestrowym?

Wdrożenie płatności elektronicznych to również znaczące ułatwienie dla pracy organów rejestrowych. Automatyzacja procesu przyjmowania opłat eliminuje konieczność ręcznego sprawdzania i księgowania potwierdzeń przelewów, co zmniejsza obciążenie administracyjne i ryzyko błędów. Szybkie księgowanie wpłat przekłada się na sprawniejsze procesowanie wniosków i efektywniejsze zarządzanie rejestrem, co ostatecznie usprawnia obsługę podmiotów leczniczych i praktyk zawodowych (lub “podmiotów wykonujących działalność leczniczą”).

Projekt „Rejestr Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą 2.0” został dofinansowany przez Unię Europejską.

logo - Fundusze Europejskie dla Rozwoju Cyfrowego, flaga Rzeczpospolita Polska, flaga Unia Europejska