Zamawianie e-recept: informacja wstępna o przygotowywanej nowej funkcjonalności

Już niedługo zamawianie e-recept

Informujemy, że prace prowadzone przez Centrum e-Zdrowia nad funkcjonalnością zamawiania przez pacjentów e-recept są bardzo zaawansowane.

 

Jak to będzie działać?

Pacjent, w swoim Internetowym Koncie Pacjenta (IKP) będzie mógł wysłać do lekarza POZ zamówienie na ponowne wystawienie wcześniej wystawionej mu już e-recepty. Przypisanie Pacjenta do lekarza nastąpi na podstawie złożonej deklaracji POZ).

Lekarz POZ, po pobraniu wystawionej na niego listy zamówień e-recept, będzie mógł odrzucić lub zrealizować dane zamówienie (wystawić e-receptę). Realizacja zamówienia będzie równoznaczna z wystawieniem erecepty.

 

Uwaga! Inicjalnie żadna z placówek nie będzie obsługiwać zamówień.

  

To placówka POZ będzie mogła zdecydować, czy jest już gotowa do obsługi zamówień oraz kiedy jej Pacjenci będą mogli wysyłać zamówienia.

Szczegóły nowej usługi zostaną udostępnione wraz z planowaną na drugą połowę czerwca 2021r. dokumentacją integracyjną.

  

Uwaga! Zamawianie e-recept nie będzie obejmować e-recept transgranicznych.

  

Co nam daje zamawianie e-recept?

Funkcjonalność zamawiania e-recept ma na celu:

  • optymalizację procesu farmakoterapii, szczególnie w przypadkach kontynuacji leczenia (np. rekonwalescencja),
  • zmniejszenie koniecznego zaangażowania personelu administracyjnego i personelu białego w proces rejestracji na wizytę jak i obsługi samej wizyty.

 

Co nowa funkcjonalność oznacza dla placówki POZ?

To placówka POZ:

  • decyduje, czy będzie realizować elektroniczne zamówienia recept (domyślnie nie obsługuje) – będzie mógł tego dokonać przez rejestracje adresu usługi na którą kierowane będą powiadomienia lub przez zaznaczenie w gabinet.gov.pl
  • sprawdza napływające zamówienia,
  • decyduje o realizacji (wystawieniu recepty) lub odrzuceniu zamówienia.

 

Co zamawianie e-recept oznacza dla dostawcy oprogramowania?

Dostawca oprogramowania musi przeprowadzić:

  • rejestrację adresu usługi, na którą będą kierowane powiadomienia o zamówionych receptach,
  • implementację usługi do przyjmowania zamówień i prezentacji pracownikom medycznym,
  • obsługę nowych usług:
    • pobierania zamówień (usługi REST),
    • zmiany statusu zamówienia – przyjęcia do realizacji, zrealizowania lub anulowania,
    • alternatywą do ozn. każdego zamówienia jako zrealizowanego będzie możliwość podania identyfikatora zamówienia przy zapisie pakietu recept, wówczas to system e-zdrowia (P1) zmieni status zamówienia.