Jesteś w:
Rozliczanie programu szczepień ochronnych HPV – najczęściej występujące problemy
Najczęściej występujące problemy
W aplikacji gabinet.gov.pl zostały udostępnione raporty rozliczeniowe dotyczące programu szczepień ochronnych przeciw HPV.
Aby wygenerować raport, pracownik medyczny, powinien zalogować się do gabinet.gov.pl w kontekście komórki, w której e-Karta szczepień przeciw HPV została zarejestrowana i podpisana. Pusty raport oznacza, że generowany jest z niewłaściwej komórki organizacyjnej.
Jak prawidłowo wygenerować raport przedstawia film instruktażowy „Raport szczepień przeciwko HPV w aplikacji Gabinet.gov.pl” dostępny pod adresem https://www.youtube.com/watch?v=Yb1OiCADAXg.
Co należy poprawić w przypadku pojawienia się w raporcie poszczególnych reguł - najczęstsze problemy
W przypadku, gdy dane świadczenie nie może być rozliczone, w raporcie w kolumnie „Błędy po weryfikacji regułami CeZ” pojawi się informacja o konkretnej regule weryfikacyjnej, która nie została spełniona. W kolumnie „Opis błędu” znajdą Państwo wyjaśnienie z jakiego powodu błąd wystąpił. Poniżej wskazano jak należy postępować w przypadku wystąpienia poszczególnych reguł:
-
REG_PRODUKT - Weryfikacja czy kod EAN szczepionki znajduje się na liście kodów dopuszczonych
Prawidłowymi kodami EAN dla szczepionek przeciw HPV, które otrzymują placówki POZ z Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej są:
Cervarix - EAN 05909990064748,
Gardasil 9 - EAN 05901549324990,
Gardasil 9 - EAN 05948985002563.
Prosimy o weryfikację w e-Kartach szczepień poprzez podgląd karty czy wskazany jest prawidłowy kod EAN. Jeśli nie, karta powinna być poprawiona. Aby zweryfikować kartę szczepień należy po zalogowaniu do aplikacji gabinet.gov.pl wybrać zakładkę „Szczepienia” (bez dopisku COVID), użyć funkcji „Wyszukaj” gdzie po wprowadzeniu numeru PESEL pacjenta wyszukają Państwo informację o jego szczepieniach. Po wyszukaniu prosimy wybrać w kolumnie „Akcje” opcję „Podgląd”. Karta szczepień może być edytowana tylko przez autora, który ją wystawił. W polu Szczepionka należy wyszukać prawidłowy kod EAN i wskazać preparat właściwy dla powyższego kodu.
-
REG_EREJESTRACJA - Weryfikacja czy pacjent ma wpis o statusie zrealizowany w e-rejestracji
Należy zweryfikować czy wizyta dla danego pacjenta została zarejestrowana i zrealizowana na szczepienie przeciw HPV w aplikacji gabinet.gov.pl w zakładce Rejestracja -> Wizyty. Wizyta musi być odnotowana z taką samą datą jaka widnieje w karcie szczepień. Prosimy pamiętać , że należy rejestrować wizytę szczepienną na procedurę szczepienia 99.559, podstawa wizyty BRAK SKIEROWANIA oraz wskazać nazwę szczepionki podaną pacjentowi.
Poniżej przedstawiamy zrzut prezentujący prawidłowo zapisaną wizytę w e-Rejestracji Centralnej
Jeśli wizyta nie została zarejestrowana przed wykonaniem szczepienia i następnie po szczepieniu zrealizowana lub została zrealizowana, ale nie zawiera wszystkich wymaganych danych to od strony technicznej mogą Państwo skorzystać z funkcji utworzenia terminu i wizyty historycznej. Jak skorzystać z operacji przedstawia film instruktażowy https://www.youtube.com/watch?v=d_Hoo58naFc.
Pozwoli to na utworzenie wizyty w odpowiednim statusie zgodnie ze stanem obsługi wizyty.
-
REG_FINANSOWANIE - Weryfikacja czy wskazany jest prawidłowy sposób finansowania szczepienia.
Prosimy o weryfikacje czy w eKarcie szczepień jest prawidłowo wskazany sposób finansowania "Publiczne - szczepienie w punkcie szczepień" . Jeśli nie, prosimy o edycję karty szczepień i poprawienie finansowania.
Po poprawieniu błędów związanych ze sprawozdaniem realizacji szczepień przeciw HPV nie będą mieć Państwo problemów z rozliczeniem.