Raport wystawionych recept w gabinet.gov.pl

W gabinet.gov.pl dla pracowników medycznych dostępny jest „Raport wystawionych recept”. Zawiera szczegółowe informacje o wszystkich wystawionych receptach we wskazanym miesiącu.

Aby wygenerować raport, należy zalogować się na konto w serwisie gabinet.gov.pl, wybrać kontekst (zalecamy) pro auctore / pro familiae, wskazać miesiąc i rok, dla którego pobierzemy raport, a następnie potwierdzić poprzez przycisk >Wygeneruj<. Dane są przygotowane w formacie .csv.

W raporcie znajdą się:

  • Data oraz godzina wystawienia recepty
  • Nazwa leku
  • GTIN (leku)
  • Ilość leku – wskazujący na liczbę opakowań leku
  • Grupa leku:
    • Lek narkotyczny (grupy: IN, IIN)
    • Lek psychotropowy (grupy: IIP, IIIP_IV-P)
    • Antybiotyk
    • Lek z wykazu A (tzn. zawierający substancję bardzo silnie działającą)
    • Immunologiczny (dot. szczególnej grupy leków, których skład jest dobierany indywidualnie dla każdego pacjenta)
  • Status recepty – wskazujący na to, czy recepta została już zrealizowana przez pacjenta
  • Numer księgi rejestrowej placówki, w której recepta została wystawiona
  • MUŚ (Miejsce Udzielania Świadczeń), w którym wystawiono receptę – wskazuje przychodnię, w której wystawiono daną receptę
  • Postać recepty – papierowa (P) lub elektroniczna (E)
  • PWZ – numer Prawa Wykonywania Zawodu Lekarza, który wystawił receptę

Raport można pobrać na dysk lokalny i otworzyć np. w Microsoft Excel w celu odfiltrowania interesujących informacji oraz dalszej analizy zebranych danych.

Instrukcja szczegółowa znajduje się w załączonym do artykułu pliku pdf 

W przypadku zidentyfikowania nieprawidłowości dotyczących wystawionych recept prosimy o bezpośredni kontakt z Centrum e-Zdrowia przez adres e-recepta@cez.gov.pl. W tytule maila należy zaznaczyć, czego dotyczy zgłoszenie. Skontaktujemy się z Państwem, aby wspólnie zweryfikować zgłoszone przypadki i podjąć stosowane działania.