Raporty w aplikacji gabinet.gov

Zmiany od wersji W19.1

Centrum e-Zdrowia informuje o zmodyfikowanej funkcjonalności aplikacji gabinet.gov w zakresie raportów. Uruchomienie produkcyjne zaplanowano na dzień 24.02.2023 r.

Nowy graficzny interfejs użytkownika

Po zalogowaniu do aplikacji gabinet.gov użytkownik, jak dotychczas, wybiera zakładkę „Raporty”. Następnie, po wybraniu „Stwórz nowy” użytkownik zobaczy listę raportów, które może wygenerować (lista różni się w zależności od roli, w której loguje się pracownik). Raporty podzielone są na sekcje dla wygodniejszej nawigacji. W celu wygenerowania danego rodzaju raportu, należy kliknąć w niebieską strzałkę > przy nazwie wybranego raportu.

Kolejne kroki w aplikacji

Następnie, użytkownik zostanie poproszony w osobnym okienku o określenie parametrów. W zależności od rodzaju raportu będzie to:

  • preferowany format lub
  • format i okres rozliczeniowy - do wyboru z rozwijanej listy.

Po wypełnieniu danych należy wybrać przycisk „Wygeneruj”. Wówczas system przyjmie zlecenie utworzenia raportu.

Raporty do pobrania

Z poziomu podzakładki „Raporty do pobrania” możliwe jest pobranie wygenerowanego pliku raportu, zweryfikowanie jego statusu oraz sprawdzenie parametrów. Dodatkowo, użytkownik w kolumnie „Termin ważności” widzi termin, do kiedy może pobrać dany raport. Po wskazanym terminie Raport zniknie z listy. Nadal będzie można go wygenerować z poziomu „Stwórz nowy”.