Jesteś w:
Uruchomienie nowych reguł weryfikacji e-recepty
Zmiany w regułach weryfikacji
Zgodnie z zapowiedziami, w dniu 6 czerwca 2020 roku wprowadzono zmiany w regułach weryfikacji przy zapisie e-recept.
Zmiana polega na przełączeniu krytyczności reguł weryfikacji z ostrzeżenia na błąd. Oznacza to, że w przypadku identyfikacji niezgodności z regułami e-recepta nie zostanie zapisana w systemie e-zdrowia (P1).
Wprowadzane reguły minimalizują ryzyko błędów, w tym m.in. konieczność ponownej wizyty pacjenta w związku z brakiem możliwości realizacji e-recepty.
Co mam zrobić, gdy nie mogę wystawić e-recepty?
Przypominamy, iż w sytuacji, gdy w związku ze zmianami nie będzie możliwe wystawienie e-recepty w użytkowanym dotychczas systemie, należy skontaktować się z dostawcą systemu gabinetowego w celu aktualizacji oprogramowania. Recepty można również wystawić w bezpłatnej aplikacji gabinet.gov.pl.
Reguły, dla których wprowadzono zmiany:
- Weryfikacja bloku narracyjnego - reguły walidujące poprawność bloku narracyjnego dla e-recept, z wyjątkiem reguł dot. walidacji recept recepturowych.
- Weryfikacja nr EAN / GTIN - reguła wymagająca dla e-recept refundowanych podania nr EAN/GTIN znajdującego się na wykazie leków refundowanych.
- Weryfikacja poziomu odpłatności dla recept nierefundowanych (100%) - reguła wymagająca jawnego wskazania poziomu odpłatności 100% dla recept wystawianych na szablonie recepty nierefundowanej.
Pełen spis reguł
Pełen spis reguł dostępny jest pod adresem:
https://ezdrowie.gov.pl/portal/artykul/zmiana-terminu-wdrozenia-regul-walidacyjnych