Zmiana sposobu logowania do Rejestru Aptek i Rejestru Hurtowni Farmaceutycznych

Zmiana sposobu logowania do Rejestru Aptek i Rejestru Hurtowni Farmaceutycznych

W związku z planowaną zmianą sposobu logowania do systemu RA i RHF na taki, który będzie wykorzystywał wyłącznie system login.gov.pl, zachęcamy, by sprawdzić już teraz, czy możesz logować się przez login.gov.pl.

Logowanie przez system login.gov.pl możliwe jest na trzy sposoby:

  • przez profil zaufany,

  • za pomocą mojeID, czyli poprzez konto bankowe w jednym z wybranych banków (iPKO lub Inteligo w PKO BP, Pekao SA, BOŚ, BNP Paribas, VeloBank, Crédit Agricole, mBank, Bank Millennium, Bank Spółdzielczy w Brodnicy, Kasa Stefczyka lub banki spółdzielcze z Grupy PBS),

  • poprzez e-dowód (dowód z warstwą elektroniczną).

Ważne!

Po zmianie sposobu logowania zalogowanie się do RA i RHF NIE BĘDZIE MOŻLIWE bez ważnego profilu zaufanego albo konta w banku obsługującego mojeID albo e-dowodu. Pamiętaj, że profil zaufany jest ważny 3 lata. Sprawdź jego ważność i przedłuż ją w razie potrzeby odpowiednio wcześniej.

Co należy zrobić, by zachować możliwość logowania do RA i RHF po zmianie sposobu logowania?

Jeżeli posiadasz profil zaufany, konto w banku obsługującym mojeID albo e-dowód, sprawdź możliwość zalogowania się:

  1. Wejdź na

      - https://rejestry.ezdrowie.gov.pl/ra/search/public lub https://rejestry.ezdrowie.gov.pl/ (jeżeli chcesz zalogować się do RA),

      - https://rejestry.ezdrowie.gov.pl/rhf/search/public lub https://rejestry.ezdrowie.gov.pl/ (jeżeli chcesz zalogować się do RHF),

  2. Kliknij „Zaloguj się”

  3. Zostaniesz przekierowany/a na stronę UEOZ. Kliknij „Zaloguj się przez login.gov.pl”

  4. Wybierz sposób logowania, z którego chcesz skorzystać. Potrzebujesz pomocy w logowaniu? Sprawdź instrukcję.

Jeżeli nie posiadasz profilu zaufanego, konta w banku obsługującym mojeID i e-dowodu, już teraz zapewnij sobie możliwość logowania przynajmniej przez jeden z tych sposobów. Sprawdź, jak założyć profil zaufany.

Sprawdziłem, że mogę zalogować się przez login.gov.pl. Co dalej?

Sprawdzić, czy po zalogowaniu do RA i RHF przez login.gov.pl dostępny jest ten sam zakres uprawnień, jak w przypadku dotychczasowego logowania za pomocą loginu i hasła. Jeżeli uprawnienia są inne, prosimy o skontaktowanie się z naszą infolinią techniczną pod numerem 19 239 lub mailowo pod adres logowanie@cez.gov.pl.

Dlaczego zmienia się sposób logowania?

Celem wprowadzenia zmiany w sposobie logowania do RA i RHF jest zwiększenie poziomu bezpieczeństwa systemu i ochrony danych osobowych w nim przetwarzanych. Logowanie przez login.gov.pl to nowoczesny i bezpieczny sposób potwierdzenia swojej tożsamości, stosowany w administracji publicznej.