Zmiana sposobu logowania do Rejestru Produktów Leczniczych

Zmiana sposobu logowania do Rejestru Produktów Leczniczych

Aktualizacja komunikatu z dnia 21.11.2023.

Z przyczyn technicznych zmiana sposobu logowania do RPL została przełożona w czasie. O nowym terminie zmiany logowania poinformujemy z odpowiednim wyprzedzeniem w komunikacie na stronie ezdrowie.gov.pl.

W związku z planowaną zmianą sposobu logowania do systemu RPL na taki, który będzie wykorzystywał wyłącznie system login.gov.pl, zachęcamy by sprawdzić już teraz, czy możesz logować się przez login.gov.pl.

Logowanie przez system login.gov.pl możliwe jest na trzy sposoby:

  • przez profil zaufany,

  • za pomocą mojeID, czyli poprzez konto bankowe w jednym z wybranych banków (iPKO lub Inteligo w PKO BP, Pekao SA, BOŚ, BNP Paribas, VeloBank, Crédit Agricole, mBank, Bank Millennium, Bank Spółdzielczy w Brodnicy, Kasa Stefczyka lub banki spółdzielcze z Grupy PBS),

  • poprzez e-dowód (dowód z warstwą elektroniczną).

Ważne!

Po zmianie sposobu logowania zalogowanie się do RPL NIE BĘDZIE MOŻLIWE bez ważnego profilu zaufanego albo konta w banku obsługującego mojeID albo e-dowodu. Pamiętaj, że profil zaufany jest ważny 3 lata. Sprawdź jego ważność i przedłuż ją w razie potrzeby odpowiednio wcześniej.

Co należy zrobić, by zachować możliwość logowania do RPL po zmianie sposobu logowania?

Jeżeli posiadasz profil zaufany, konto w banku obsługującym mojeID albo e-dowód, sprawdź możliwość zalogowania się:

  1. Wejdź na https://rejestry.ezdrowie.gov.pl/rpl/search/public

  2. Kliknij „Zaloguj się”

  3. Zostaniesz przekierowany/a na stronę UEOZ. Kliknij „Zaloguj się przez login.gov.pl”

  4. Wybierz sposób logowania, z którego chcesz skorzystać. Potrzebujesz pomocy w logowaniu? Sprawdź instrukcję

Jeżeli nie posiadasz profilu zaufanego, konta w banku obsługującym mojeID i e-dowodu, już teraz zapewnij sobie możliwość logowania przynajmniej przez jeden z tych sposobów. Sprawdź, jak założyć profil zaufany

Sprawdziłem/am, że mogę zalogować się przez login.gov.pl. Co dalej?

Sprawdź, czy po zalogowaniu do RPL przez login.gov.pl dostępny jest ten sam zakres uprawnień, jak w przypadku dotychczasowego logowania za pomocą loginu i hasła. Jeżeli uprawnienia są inne, prosimy o skontaktowanie się z naszą infolinią techniczną pod numerem 19 239 lub mailowo pod adres rpl@cez.gov.pl.

Dodatkowe informacje

Jeśli dane nie są jeszcze przeniesione na stronę UEOZ, podpowiadamy, jak to zrobić.

Nasza infolinia techniczna udziela pomocy pod numerem 19 239 lub mailowo pod adresem rpl@cez.gov.pl.

Dlaczego zmienia się sposób logowania?

Celem wprowadzenia zmiany w sposobie logowania do RPL jest zwiększenie poziomu bezpieczeństwa systemu i ochrony danych osobowych w nim przetwarzanych. Logowanie przez login.gov.pl to nowoczesny i bezpieczny sposób potwierdzenia swojej tożsamości, stosowany w administracji publicznej.