Jesteś w:
Pytania i odpowiedzi dla integratorów, programistów, dostawców oprogramowania
Najczęściej zadawane pytania
Centrum e-Zdrowia udostępnia zestaw odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w obszarze integracji z Systemem e-zdrowie (P1).
Pełen zestaw pytań i odpowiedzi, zawierający odpowiedzi dotyczące szczegółowych zagadnień technicznych w obszarze integracji, znajduje się poniżej, w plikach do pobrania.
Jak możemy pomóc?
Integratorzy z całego kraju zadali nam szereg pytań. Poniżej odpowiadamy na te najczęściej zadawane
Pytania ogólne
- Czym różnią się środowisko integracyjne i produkcyjne?
1. Środowisko integracyjne:
Dla dostawców oprogramowania, chcących zintegrować swoje systemy z Systemem P1, przewidziano dedykowane środowisko integracyjne "sandbox". Na środowisku dostępne są obecnie wdrażane i utrzymywane w projekcie e-usługi i oraz dane rejestrowe. W celu uzyskania dostępu do środowiska INT należy wysłać do CeZ wypełniony wniosek. Wniosek jest dostępny TUTAJ i wraz z instrukcją jak go prawidłowo wypełnić znajduje się w paczce ZIP dla danych integracyjnych do e-recepty lub e-skierowania.
Po wysłaniu wniosku:
- Dane integratora, zawarte we wniosku, zostaną przypisane do jednego z predefiniowanych kont na środowisku INT;
- CSIOZ zwrotnie prześle - na wskazany e-mail oraz nr. telefonu - hasło, certyfikaty oraz dane identyfikacyjne udostępnionego konta na śr. INT.
- adresy usług INT;
- certyfikaty INT do usług;
- dokumentacja integracyjna;
- przykładowe pliki XML;
- projekty testów SOAP UI;
- transformata CSIOZ;
- rejestrowe dane testowe;
- wykaz list CRL;
- FAQ.
- Dokumentacją integracyjną;
- Definicją oraz przykładami PIK HL7 CDA dostępnymi TUTAJ
- Formularz zgłoszeniowy Systemu P1
- Dedykowane skrzynki e-mail:
- Telefonicznie pod numerem telefonu: 19 457.
- Dodatkowo działa telefoniczna Informacja Pacjenta pod numerem: 800 190 590.
Zostanie również przesłany certyfikat TLS, służący do połączenia się z dedykowaną stroną dla integratorów, gdzie publikowane są komunikaty oraz zamieszczane aktualne materiały:
W celu optymalizacji procesu integracji z e-usługami zalecamy zapoznanie się z:
Problemy i pytania dotyczące środowiska INT oraz zagadnienia integracyjne należy zgłaszać na adres: integracja_p1@cez.gov.plMinimum informacji, jakie należy przekazać w przesyłanym zgłoszeniu zostało opisane w sekcji 11.2 dokumentu P1-DS-Dokumentacja_integracyjna_P1, znajdującego się w paczce zawierającej dokumentację, zarówno w zakładce Interfejsy na stronie ezdrowie, jak i na dedykowanej stronie na integratorów.
2. Środowisko produkcyjne:
Środowisko produkcyjne przeznaczone jest dla tych z dostawców oprogramowania, którzy są gotowi zapewnić podmiotom wykonującym działalność leczniczą oraz podmiotom aptecznym ich ustawowe obowiązki w zakresie korzystania z e-usług udostępnianych przez System P1.
Dostawca oprogramowania, aby uzyskać dostęp do środowiska PRD, w odróżnieniu od środowiska INT, nie musi składać wniosku. Obowiązek założenia swojego indywidualnego konta w Systemie P1 spoczywa na podmiotach wykonujących działalność leczniczą oraz podmiotach aptecznych.
Dane konfiguracyjne konta w Systemie P1 udostępnia Podmiot. Certyfikaty, wystawiane przez System P1, ważne są przez 2 lata od momentu wystawienia (okres ważności może ulec zmianie). Adresy usług sieciowych, na środowisku PRD, znajdują się w zakładce Interfejsy na stronie CeZ.
Problemy i pytania dotyczące środowiska PRD, jak również zagadnienia ogólne dotyczące e-usług, należy zgłaszać poprzez:
UWAGA! Prosimy implementować rozwiązania zgodnie z najnowszą wersją PIK.Zachęcamy do zapisu na newsletter na portalu ezdrowie.gov.pl w zakładce kontakt.
- Jak uzyskać dostęp do środowiska integracyjnego?
W celu uzyskania dostępu do środowiska INT należy wysłać do CeZ wypełniony wniosek. Wniosek jest dostępny TUTAJ i wraz z instrukcją jak go prawidłowo wypełnić znajduje się w paczce ZIP dla danych integracyjnych do e-recepty lub e-skierowania.
Po wysłaniu wniosku:
- Dane integratora, zawarte we wniosku, zostaną przypisane do jednego z predefiniowanych kont na środowisku INT;
- CeZ zwrotnie prześle - na wskazany e-mail oraz nr. telefonu - hasło, certyfikaty oraz dane identyfikacyjne udostępnionego konta na śr. INT.
- adresy usług INT;
- certyfikaty INT do usług;
- dokumentacja integracyjna;
- przykładowe pliki XML;
- projekty testów SOAP UI;
- transformata CeZ;
- rejestrowe dane testowe;
- wykaz list CRL;
- FAQ.
Zostanie również przesłany certyfikat TLS, służący do połączenia się z dedykowaną stroną dla integratorów, gdzie publikowane są komunikaty oraz zamieszczane aktualne materiały: - Pod jakim adresem uzyskam szczegółową pomoc odnośnie środowiska integracyjnego?
Istnieje dedykowana strona internetowa dla integratorów. W celu uzyskania dostępu, należy zainstalować certyfikat TLS, uzyskany po złożeniu wniosku o dostęp do środowiska integracyjnego P1. Na wyżej wymienionej stronie publikowane są wszystkie informacje dotyczące środowiska integracyjnego.
W celu optymalizacji procesu integracji z e-usługami zalecamy zapoznanie się z:
- Dokumentacją integracyjną;
- Definicją oraz przykładami PIK HL7 CDA dostępnymi TUTAJ:
Problemy i pytania dotyczące środowiska INT oraz zagadnienia integracyjne należy zgłaszać na adres: integracja_p1@cez.gov.pl
Minimum informacji, jakie należy przekazać w przesyłanym zgłoszeniu zostało opisane w sekcji 11.2 dokumentu P1-DS-Dokumentacja_integracyjna_P1, znajdującego się w paczce zawierającej dokumentację, zarówno w zakładce Interfejsy na stronie ezdrowie, jak i na dedykowanej stronie na integratorów.
Pytania ogólne
- Czym różnią się środowisko integracyjne i produkcyjne?
1. Środowisko integracyjne:
Dla dostawców oprogramowania, chcących zintegrować swoje systemy z Systemem P1, przewidziano dedykowane środowisko integracyjne "sandbox". Na środowisku dostępne są obecnie wdrażane i utrzymywane w projekcie e-usługi i oraz dane rejestrowe. W celu uzyskania dostępu do środowiska INT należy wysłać do CeZ wypełniony wniosek. Wniosek jest dostępny TUTAJ i wraz z instrukcją jak go prawidłowo wypełnić znajduje się w paczce ZIP dla danych integracyjnych do e-recepty lub e-skierowania.
Po wysłaniu wniosku:
- Dane integratora, zawarte we wniosku, zostaną przypisane do jednego z predefiniowanych kont na środowisku INT;
- CSIOZ zwrotnie prześle - na wskazany e-mail oraz nr. telefonu - hasło, certyfikaty oraz dane identyfikacyjne udostępnionego konta na śr. INT.
- adresy usług INT;
- certyfikaty INT do usług;
- dokumentacja integracyjna;
- przykładowe pliki XML;
- projekty testów SOAP UI;
- transformata CSIOZ;
- rejestrowe dane testowe;
- wykaz list CRL;
- FAQ.
- Dokumentacją integracyjną;
- Definicją oraz przykładami PIK HL7 CDA dostępnymi TUTAJ
- Formularz zgłoszeniowy Systemu P1
- Dedykowane skrzynki e-mail:
- Telefonicznie pod numerem telefonu: 19 457.
- Dodatkowo działa telefoniczna Informacja Pacjenta pod numerem: 800 190 590.
Zostanie również przesłany certyfikat TLS, służący do połączenia się z dedykowaną stroną dla integratorów, gdzie publikowane są komunikaty oraz zamieszczane aktualne materiały:
W celu optymalizacji procesu integracji z e-usługami zalecamy zapoznanie się z:
Problemy i pytania dotyczące środowiska INT oraz zagadnienia integracyjne należy zgłaszać na adres: integracja_p1@cez.gov.plMinimum informacji, jakie należy przekazać w przesyłanym zgłoszeniu zostało opisane w sekcji 11.2 dokumentu P1-DS-Dokumentacja_integracyjna_P1, znajdującego się w paczce zawierającej dokumentację, zarówno w zakładce Interfejsy na stronie ezdrowie, jak i na dedykowanej stronie na integratorów.
2. Środowisko produkcyjne:
Środowisko produkcyjne przeznaczone jest dla tych z dostawców oprogramowania, którzy są gotowi zapewnić podmiotom wykonującym działalność leczniczą oraz podmiotom aptecznym ich ustawowe obowiązki w zakresie korzystania z e-usług udostępnianych przez System P1.
Dostawca oprogramowania, aby uzyskać dostęp do środowiska PRD, w odróżnieniu od środowiska INT, nie musi składać wniosku. Obowiązek założenia swojego indywidualnego konta w Systemie P1 spoczywa na podmiotach wykonujących działalność leczniczą oraz podmiotach aptecznych.
Dane konfiguracyjne konta w Systemie P1 udostępnia Podmiot. Certyfikaty, wystawiane przez System P1, ważne są przez 2 lata od momentu wystawienia (okres ważności może ulec zmianie). Adresy usług sieciowych, na środowisku PRD, znajdują się w zakładce Interfejsy na stronie CeZ.
Problemy i pytania dotyczące środowiska PRD, jak również zagadnienia ogólne dotyczące e-usług, należy zgłaszać poprzez:
UWAGA! Prosimy implementować rozwiązania zgodnie z najnowszą wersją PIK.Zachęcamy do zapisu na newsletter na portalu ezdrowie.gov.pl w zakładce kontakt.
- Jak uzyskać dostęp do środowiska integracyjnego?
W celu uzyskania dostępu do środowiska INT należy wysłać do CeZ wypełniony wniosek. Wniosek jest dostępny TUTAJ i wraz z instrukcją jak go prawidłowo wypełnić znajduje się w paczce ZIP dla danych integracyjnych do e-recepty lub e-skierowania.
Po wysłaniu wniosku:
- Dane integratora, zawarte we wniosku, zostaną przypisane do jednego z predefiniowanych kont na środowisku INT;
- CeZ zwrotnie prześle - na wskazany e-mail oraz nr. telefonu - hasło, certyfikaty oraz dane identyfikacyjne udostępnionego konta na śr. INT.
- adresy usług INT;
- certyfikaty INT do usług;
- dokumentacja integracyjna;
- przykładowe pliki XML;
- projekty testów SOAP UI;
- transformata CeZ;
- rejestrowe dane testowe;
- wykaz list CRL;
- FAQ.
Zostanie również przesłany certyfikat TLS, służący do połączenia się z dedykowaną stroną dla integratorów, gdzie publikowane są komunikaty oraz zamieszczane aktualne materiały: - Pod jakim adresem uzyskam szczegółową pomoc odnośnie środowiska integracyjnego?
Istnieje dedykowana strona internetowa dla integratorów. W celu uzyskania dostępu, należy zainstalować certyfikat TLS, uzyskany po złożeniu wniosku o dostęp do środowiska integracyjnego P1. Na wyżej wymienionej stronie publikowane są wszystkie informacje dotyczące środowiska integracyjnego.
W celu optymalizacji procesu integracji z e-usługami zalecamy zapoznanie się z:
- Dokumentacją integracyjną;
- Definicją oraz przykładami PIK HL7 CDA dostępnymi TUTAJ:
Problemy i pytania dotyczące środowiska INT oraz zagadnienia integracyjne należy zgłaszać na adres: integracja_p1@cez.gov.pl
Minimum informacji, jakie należy przekazać w przesyłanym zgłoszeniu zostało opisane w sekcji 11.2 dokumentu P1-DS-Dokumentacja_integracyjna_P1, znajdującego się w paczce zawierającej dokumentację, zarówno w zakładce Interfejsy na stronie ezdrowie, jak i na dedykowanej stronie na integratorów.