Pytania i odpowiedzi dla integratorów, programistów, dostawców oprogramowania

Najczęściej zadawane pytania

Centrum e-Zdrowia udostępnia zestaw odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w obszarze integracji z Systemem e-zdrowie (P1).

Pełen zestaw pytań i odpowiedzi, zawierający odpowiedzi dotyczące szczegółowych zagadnień technicznych w obszarze integracji, znajduje się poniżej, w plikach do pobrania. 

 

Jak możemy pomóc?

Integratorzy z całego kraju zadali nam szereg pytań. Poniżej odpowiadamy na te najczęściej zadawane

Pytania ogólne

  • Czym różnią się środowisko integracyjne i produkcyjne?

    1. Środowisko integracyjne:

    Dla dostawców oprogramowania, chcących zintegrować swoje systemy z Systemem P1, przewidziano dedykowane środowisko integracyjne "sandbox". Na środowisku dostępne są obecnie wdrażane i utrzymywane w projekcie e-usługi i oraz dane rejestrowe. W celu uzyskania dostępu do środowiska INT należy wysłać do CeZ wypełniony wniosek. Wniosek jest dostępny TUTAJ i wraz z instrukcją jak go prawidłowo wypełnić znajduje się w paczce ZIP dla danych integracyjnych do e-recepty lub e-skierowania.

    Po wysłaniu wniosku:

    • Dane integratora, zawarte we wniosku, zostaną przypisane do jednego z predefiniowanych kont na środowisku INT;
    • CSIOZ zwrotnie prześle - na wskazany e-mail oraz nr. telefonu - hasło, certyfikaty oraz dane identyfikacyjne udostępnionego konta na śr. INT.

    • Zostanie również przesłany certyfikat TLS, służący do połączenia się z
      dedykowaną stroną dla integratorów, gdzie publikowane są komunikaty oraz zamieszczane aktualne materiały:

      • adresy usług INT;
      • certyfikaty INT do usług;
      • dokumentacja integracyjna;
      • przykładowe pliki XML;
      • projekty testów SOAP UI;
      • transformata CSIOZ;
      • rejestrowe dane testowe;
      • wykaz list CRL;
      • FAQ.


      W celu optymalizacji procesu integracji z e-usługami zalecamy zapoznanie się z:


      Problemy i pytania dotyczące środowiska INT oraz zagadnienia integracyjne należy zgłaszać na adres: integracja_p1@cez.gov.pl

      Minimum informacji, jakie należy przekazać w przesyłanym zgłoszeniu zostało opisane w sekcji 11.2 dokumentu P1-DS-Dokumentacja_integracyjna_P1, znajdującego się w paczce zawierającej dokumentację, zarówno w zakładce Interfejsy na stronie ezdrowie, jak i na dedykowanej stronie na integratorów.

      2. Środowisko produkcyjne:

      Środowisko produkcyjne przeznaczone jest dla tych z dostawców oprogramowania, którzy są gotowi zapewnić podmiotom wykonującym działalność leczniczą oraz podmiotom aptecznym ich ustawowe obowiązki w zakresie korzystania z e-usług udostępnianych przez System P1.

      Dostawca oprogramowania, aby uzyskać dostęp do środowiska PRD, w odróżnieniu od środowiska INT, nie musi składać wniosku. Obowiązek założenia swojego indywidualnego konta w Systemie P1 spoczywa na podmiotach wykonujących działalność leczniczą oraz podmiotach aptecznych.

      Dane konfiguracyjne konta w Systemie P1 udostępnia Podmiot. Certyfikaty, wystawiane przez System P1, ważne są przez 2 lata od momentu wystawienia (okres ważności może ulec zmianie). Adresy usług sieciowych, na środowisku PRD, znajdują się w zakładce Interfejsy na stronie CeZ.

      Problemy i pytania dotyczące środowiska PRD, jak również zagadnienia ogólne dotyczące e-usług, należy zgłaszać poprzez:


      UWAGA! Prosimy implementować rozwiązania zgodnie z najnowszą wersją PIK.

      Zachęcamy do zapisu na newsletter na portalu ezdrowie.gov.pl w zakładce kontakt.      

  • Jak uzyskać dostęp do środowiska integracyjnego?

    W celu uzyskania dostępu do środowiska INT należy wysłać do CeZ wypełniony wniosek. Wniosek jest dostępny TUTAJ i wraz z instrukcją jak go prawidłowo wypełnić znajduje się w paczce ZIP dla danych integracyjnych do e-recepty lub e-skierowania.

    Po wysłaniu wniosku:

    • Dane integratora, zawarte we wniosku, zostaną przypisane do jednego z predefiniowanych kont na środowisku INT;
    • CeZ zwrotnie prześle - na wskazany e-mail oraz nr. telefonu - hasło, certyfikaty oraz dane identyfikacyjne udostępnionego konta na śr. INT.

    • Zostanie również przesłany certyfikat TLS, służący do połączenia się z 
      dedykowaną stroną dla integratorów, gdzie publikowane są komunikaty oraz zamieszczane aktualne materiały:

      • adresy usług INT;
      • certyfikaty INT do usług;
      • dokumentacja integracyjna;
      • przykładowe pliki XML;
      • projekty testów SOAP UI;
      • transformata CeZ;
      • rejestrowe dane testowe;
      • wykaz list CRL;
      • FAQ.   
  • Pod jakim adresem uzyskam szczegółową pomoc odnośnie środowiska integracyjnego?

    Istnieje dedykowana strona internetowa dla integratorów. W celu uzyskania dostępu, należy zainstalować certyfikat TLS, uzyskany po złożeniu wniosku o dostęp do środowiska integracyjnego P1. Na wyżej wymienionej stronie publikowane są wszystkie informacje dotyczące środowiska integracyjnego.

    W celu optymalizacji procesu integracji z e-usługami zalecamy zapoznanie się z:

    Problemy i pytania dotyczące środowiska INT oraz zagadnienia integracyjne należy zgłaszać na adres: integracja_p1@cez.gov.pl

    Minimum informacji, jakie należy przekazać w przesyłanym zgłoszeniu zostało opisane w sekcji 11.2 dokumentu P1-DS-Dokumentacja_integracyjna_P1, znajdującego się w paczce zawierającej dokumentację, zarówno w zakładce Interfejsy na stronie ezdrowie, jak i na dedykowanej stronie na integratorów.   

Pliki do pobrania